DAVID KOLLOSCHE
Professor, Institute for Didactics of Mathematics,University of Klagenfurt
Mathematics Education for Citizenship: Potentials and Realities
I will depart from an elaborated understanding of citizenship to discuss which education is needed for citizenship. Based on this framework, I will ask which roles education in mathematics can play for citizenship, but also which special challenges the use of mathematics in our societies poses for citizenship. Arriving at an idea of what mathematics education for citizenship might entail, I will ask in how far mathematics education does or could fulfil theses expectations.
Μαθηματική εκπαίδευση για την Πολιτειότητα: Δυνατότητες και πραγματικότητες
Εκκινώντας από μια επεξεργασμένη κατανόηση της έννοιας της πολιτειότητας, θα συζητήσω σχετικά με το ποια εκπαίδευση ανταποκρίνεται στις ανάγκες απόκτησης της ιδιότητας του πολίτη. Με βάση αυτό το πλαίσιο, θα θέσω ερωτήματα αναφορικά με τους ρόλους που μπορεί να διαδραματίσει η μαθηματική εκπαίδευση στην πολιτειότητα αλλά και τις ιδιαίτερες προκλήσεις που θέτει για την πολιτειότητα η χρήση των μαθηματικών στις κοινωνίες μας. Καταλήγοντας σε μια πρόταση για το τι μπορεί να συνεπάγεται η μαθηματική εκπαίδευση για την απόκτηση της ιδιότητας του πολίτη, θα θέσω ερωτήματα σχετικά με τον βαθμό στον οποίο η μαθηματική εκπαίδευση εκπληρώνει ή θα μπορούσε να εκπληρώσει αυτές τις προσδοκίες.