Στο επιστημονικό πρόγραμμα του Συνεδρίου περιλαμβάνονται:
Κύριες Εισηγήσεις
Πρόκειται για εισηγήσεις σχετικές με το θέμα του Συνεδρίου, οι οποίες απευθύνονται στην ολομέλεια των συμμετεχόντων από προσκεκλημένους επιστήμονες της Μαθηματικής Εκπαίδευσης από τον διεθνή χώρο. Συγκεκριμένα, οι κεντρικές εισηγήσεις περιλαμβάνουν:
- Κεντρικές ομιλίες (2)
- Στρογγυλό τραπέζι (1)
- Συμπόσιο (1)
Ερευνητικές Εργασίες
Πρόκειται για εμπειρικές ή θεωρητικές μελέτες σχετικές με τους θεματικούς άξονες του Συνεδρίου. Οι εργασίες, εφόσον γίνουν δεκτές με βάση την διαδικασία κρίσης, θα παρουσιαστούν σε χρονικές περιόδους διάρκειας 30 λεπτών (20 λεπτά παρουσίασης και 10 λεπτά συζήτησης).
Τόσο το κείμενο όσο και η παρουσίαση των εργασιών θα πρέπει να περιλαμβάνουν: σαφή προσδιορισμό της εστίασης της μελέτης, επισήμανση του θεωρητικού πλαισίου που αξιοποιείται, ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας, παρουσίαση και τεκμηρίωση της μεθοδολογίας που χρησιμοποιείται (ή του επιχειρήματος που διατυπώνεται, εφόσον πρόκειται για θεωρητική εργασία), δεδομένα, αποτελέσματα και συζήτηση – συμπεράσματα.
Ομάδες Ανταλλαγών
Πρόκειται για την μόνη ομαδική επιστημονική δραστηριότητα του Συνεδρίου, η οποία φιλοδοξεί να προσφέρει στους συμμετέχοντες την ευκαιρία να μοιραστούν απόψεις, συνεργαζόμενοι για την επεξεργασία συγκεκριμένων θεμάτων. Μια ομάδα ανταλλαγών μπορεί να ξεκινήσει με την σύντομη παρουσίαση ενός προβληματισμού, των ερευνητικών δεδομένων μιας θεματικής περιοχής ή με κάποιο άλλο ερέθισμα [π.χ. ένα απόσπασμα μιας διδασκαλίας ή άλλου τύπου δεδομένα), με στόχο την εμπλοκή των συνέδρων σε κριτική συζήτηση (1ο Μέρος)] και να συνεχίσει με εργασία σε ομάδες για την επεξεργασία ενός θέματος [π.χ. ανάλυση ενός διδακτικού επεισοδίου ή μιας συνέντευξης, κατασκευή και διδακτική αξιοποίηση μιας δραστηριότητας, διαμόρφωση προτάσεων για την διδακτική διαχείριση μιας συγκεκριμένης ενότητας, αξιολόγηση μιας διδακτικής παρέμβασης ή ενός διδακτικού εργαλείου κ.τ.λ. (2ο Μέρος)].
Οι ομάδες ανταλλαγών θα πρέπει να έχουν έναν συντονιστή και έναν έως τρεις συν-διοργανωτές. Στο πρόγραμμα εργασιών του Συνεδρίου προβλέπονται δύο συναντήσεις για κάθε ομάδα, διάρκειας 60 λεπτών η καθεμία.
Στο κείμενο που θα υποβληθεί για κρίση θα πρέπει να περιγράφεται με σαφήνεια τόσο η θεματική της ομάδας όσο και ο τρόπος εργασίας της σε καθεμία από τις δύο συνεδρίες.
Καινοτόμες Διδακτικές Προτάσεις
Πρόκειται για παρουσιάσεις καινοτόμων διδακτικών προτάσεων που έχουν εφαρμοστεί στην διδασκαλία των μαθηματικών στην Πρωτοβάθμια, στην Δευτεροβάθμια και στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Οι προτάσεις, εφόσον γίνουν δεκτές με βάση την διαδικασία κρίσης, θα παρουσιαστούν σε χρονικές περιόδους διάρκειας 20 λεπτών (15 λεπτά παρουσίασης και 5 λεπτά συζήτησης).
Τόσο το κείμενο όσο και η παρουσίαση των διδακτικών προτάσεων θα πρέπει να περιλαμβάνουν: τους στόχους της διδακτικής παρέμβασης, τους άξονες ή τα κεντρικά ερωτήματα / ζητήματα στα οποία επικεντρώθηκε η παρέμβαση, τις δραστηριότητες που πραγματοποιηθήκαν, καθώς και ορισμένα βασικά στοιχεία της σχετικής βιβλιογραφίας που στηρίζουν / τεκμηριώνουν την σκοπιμότητα και την εγκυρότητά της. Τέλος, περιλαμβάνονται στοιχεία αξιολόγησης των αποτελεσμάτων της παρέμβασης και βιβλιογραφικές αναφορές.
Ερευνητικά Προγράμματα
Πρόκειται για παρουσιάσεις εν εξελίξει (ή πρόσφατα υλοποιηθέντων) ερευνητικών προγραμμάτων στα οποία συμμετέχουν μέλη της ΕΝΕΔΙΜ. Οι προτάσεις, εφόσον γίνουν δεκτές, θα παρουσιαστούν σε χρονικές περιόδους διάρκειας 15 λεπτών.
Η παρουσίαση των προγραμμάτων θα πρέπει να περιλαμβάνει: τους στόχους του ερευνητικού προγράμματος, ορισμένα βασικά στοιχεία της σχετικής βιβλιογραφίας που στηρίζουν / τεκμηριώνουν τη σκοπιμότητα και την εγκυρότητά του, τους άξονες ή τα κεντρικά ερωτήματα / ζητήματα στα οποία επικεντρώνεται, την ακολουθούμενη μεθοδολογία, καθώς και ενδεικτικά αποτελέσματα (αν υπάρχουν).
Αναρτημένες Εργασίες (Poster)
Τα posters αφορούν εργασίες που είτε βρίσκονται σε διαδικασία εξέλιξης και δεν προσφέρονται για ολοκληρωμένη παρουσίαση είτε είναι καταλληλότερες για παρουσίαση σε εικονική ή γραφική μορφή, όπως πιλοτικές έρευνες, λογισμικά, καινοτόμες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις, εναλλακτικά εκπαιδευτικά προγράμματα, κτλ. Στην διάρκεια του Συνεδρίου θα διατεθεί χώρος για την ανάρτηση των posters (διαστάσεων 80cm X 60cm) και θα οριστεί συγκεκριμένη ημέρα και ώρα, κατά την οποία οι συντελεστές αυτών των εργασιών θα έχουν την ευκαιρία να συνομιλήσουν και να ανταλλάξουν απόψεις με τους συνέδρους.
Το κείμενο που θα υποβληθεί για κρίση θα πρέπει να περιγράφει το περιεχόμενο του poster.